Week 2 – Zuidwest USA

Blog Comments are Disabled

Ik had jullie nog deel twee van mijn reis naar Zuidwest USA beloofd. Voor wie deel 1 gemist heeft, zie hier.

Dag 9 & 10 – San Francisco, CA
Vanuit Yosemite naar San Francisco is het ongeveer drie uur rijden. Dus je houdt voldoende van de dag over om alvast wat van de stad te zien. San Francisco is de stad van de stijle straten, Alcatraz en de Golden Gate Bridge. Maar het is ook de stad van Tartine en Heidi Swanson (101 cookbooks). Dus naast het bezichtigen van de geijkte bezienswaardigheden, hebben we ook veel lekkere dingen gegeten. Zoals deze lemon cream tart en een banana cream tart (met eindelijk goede espresso). Een andere aanrader is een broodje van de Italiaanse delicatessenwinkel Molinari.

Zuidwest USA weergeven op een grotere kaart

Dag 11 – Via Highway 1 naar Monterey, CA
Via kustweg Highway 1 zijn we naar Monterey gereden. Monterey ligt naast Carmel by Sea en is vlakbij de 17-Mile drive. Met name Carmel heeft een mooi strand met veel bloemen en luxe huizen. Je kunt er van de zonsondergang genieten en daarna eten bij Dametra Cafe.

Dag 12 – naar Moro Bay, CA
De volgende dag hebben we de tocht over Highway 1 vervolgd. Het is een schitterende kustweg met mooie uitzichten. Zorg wel voor een volle tank benzine, want het is behoorlijk uitgestrekt en afgelegen. Een gallon benzine kost bij het enige tankstation 2 dollar meer dan normaal. Gelukkig hoefden wij niet te tanken 😉

Dag 13 & 14 – Los Angeles, CA
Los Angeles was niet mijn favoriete stad tijdens deze reis. Je bent er erg afhankelijk van de auto, terwijl ik het ook wel erg plezierig vind om het centrum van een stad te voet te bezichtigen. Toch was het wel de moeite waard om er anderhalve dag door te brengen. Venice Beach, Beverly Hills, Warner Bros en The Farmers Market waren vermakelijk genoeg.

Dag 15 – naar Laguna Beach, CA
In Laguna Beach heb ik een paar uur bij het zwembad gelezen. Daarna hebben we bij een Mexicaans restaurant  Cinco de Mayo gevierd met nacho’s en Corona’s. Hier had ik nog wel een dagje langer willen blijven. Gewoon een dagje zon, zee, strand.

Dag 16 & 17 – San Diego, CA
De San Diego Zoo is zeker de moeite waard om te bezoeken. Het is een ruim opgezette dierentuin met als speciale attractie: panda’s. Toch blijf ik moeite houden met katachtigen in te kleine verblijven. Het Gaslamp Quarter is een leuke wijk. Vooral ‘s avonds is er veel te doen en helemaal als er een baseball game van ‘The San Diego Padres’ is. Vanaf het dakterras van het hotel konden we de wedstrijd goed volgen.

Een aanrader is de USS Midway Aircraft Carrier. Dit vliegdekschip is voor publiek toegankelijk.

Dag 18 – Terug naar Phoenix, AZ
En toen moesten we weer naar huis. Gelukkig konden we nog een paar uur van het schitterende landschap langs de Mexicaanse grens genieten. De Border Patrol maakte de rit extra spannend. De camper van Walt uit Breaking Bad hebben we helaas niet kunnen vinden.

Dag 19 – Weer in Nederland
Al met al goed te doen, deze hele trip in 19 dagen. We hebben wel veel kilometers gemaakt, maar door de steeds wisselende landschappen is dit nooit saai. Je ontkomt er ook niet aan als je iets van Amerika wilt zien. Graag had ik nog wel ergens een rustdag ingebouwd, maar met zoveel te doen en te zien lukt stilzitten ook nooit zo goed.